Ads 468x60px

Friday, April 2, 2010

Bila BUDAK DESA berceloteh..(buat sahabat seperjuangan)


Bismillahirrahmanirrahim..

Bila berbicara, aku bimbang mereka tak endah aku. Al - maklumlah, 'BUDAK DESA' lah bos..Tapi aku terpaksa menulis sebab aku nak berbicara kepada MEREKA..


Wahai sahabatku,
Kenapa mesti mengeluh
Kenapa mesti menyesal
Adakah kerana kamu sedang dipilih Allah
antara sekalian umat manusia.
Atau adakah kerana adat jalannya yang berliku??
Lupakah kamu kepada matlamatmu??
Allah..

Wahai sahabatku,
Kamu belum diuji seperti MEREKA
mereka ada yang digergaji sampai terbelah dua.
mereka ada yang didera dengan besi panas.


Wahai sahabatku,
Aku juga seperti kamu,
Kadang lemah dan kadang luntur,
Namun kuperkuatkan diri
kerana kuyakin
Cahaya kebenaran semakin hampir

Wahai sahabatku,
kita ini terleka
kita ini terpukau
dengan ujian kesenangan
Pernahkah kita terfikir di sana ada tangisan umat
Pernahkah kita terfikir di sana ada derita umat
Mereka TABAH dalam lautan ujian
Namun kita TERLEKA dalam lautan kesenangan

Wahai sahabatku,
Jangan disangka kita yang memulakan perjuangan ini
dan kita yang mengakhiri perjuangan
Tapi sebenarnya kita adalah salah satu mata rantai
dari rantaian perjuangan
mereka yang syahid menuju Allah..

Usah sahabatku,
kauperjudikan syurga Allah, kerana syurga manusia
Jika redha Allah yang kauharapkan
INSYAALLAH, redha manusia pasti bersama

Usah berlengah lagi,
Masa yang ada terlalu sedikit
Tugas kita masih berbukit
Tersentaklah dari lamunanmu
Celikkanlah mata hatimu
Ayuh kita langkah ke hadapan.
AKU PERLUKAN TEMAN
AYUH..





No comments:

Post a Comment